Makej napůl!
Ogilvy představuje nový a na pracovním trhu ojedinělý zaměstnanecký benefit – program Lift podporuje zaměstnance v jejich tvůrčích či podnikatelských záměrech a věnuje jim po dobu šesti měsíců na jejich realizaci polovinu pracovního úvazku, a to se zachováním výplaty v plné výši. Uvedení programu je mj. výsledkem revize benefitů v agentuře, aby více vycházely vstříc dnešním potřebám a očekáváním zaměstnanců. Kromě toho Ogilvy letos v březnu představila tzv. My Day – jednodenní placené volno, které je možné čerpat pro osobní účely každý měsíc.
Nápad na Lift se zrodil v hlavě Jiřího Jóna, šéfa strategie a consultingu v Ogilvy a lektora VŠKK. „Každý rok se studentů na začátku semestru ptám, kde vidí své budoucí uplatnění, jestli v agentuře, na straně klienta nebo chtějí vlastní projekt. Dříve se odpovědi pohybovaly v poměru 40/20/40, dnes už je to zhruba 20/10/70,“ říká Jiří Jón. Tento trend je patrný nejen u nás, ale i ve světě – např. ve Velké Británii více než třetina lidí napříč populací zvažuje, že letos začne vedle zaměstnání i s vlastním podnikáním.[1] Mezi mladými od 25 do 30 let je to dokonce 69 %. Důvodem přitom není jen přivýdělek, důležitá je i možnost seberealizace a rozvíjení vlastních zájmů.
„Na první pohled tento fenomén agenturám do karet příliš nehraje. Náš obor se ale bez kreativních a podnikavých talentů neobejde, takže jsme zkusili zájmy obou stran propojit právě prostřednictvím Liftu. Ti, co jím projdou, nebo minimálně připraví a odprezentují svůj projekt včetně obchodního plánu, získávají mnohem širší kontext pro přemýšlení nad byznysem i značkou. Dokáží tak lépe pochopit komplexní realitu, v které se dnes klienti pohybují – co řeší a kde mají priority. Komunikace paradoxně bývá jen malá část z celé agendy. Správné porozumění potřebám klienta vede k lepšímu partnerství a servisu na agenturní straně,“ říká Jón.
Na to navazuje Dora Grimová, People Director Ogilvy: „Podnikatelské začátky bývají velmi nejisté, hlavně finančně. Žádají si spoustu času a energie na uvedení vlastního nápadu v život, a to mnohdy nejde dohromady s prací na plný úvazek. Proto vítěz, který svým projektem porotu nejvíce nadchne, dostává možnost pracovat půl roku na poloviční úvazek s jistotou, že mu každý měsíc na účet přijde celá výplata.“
Do programu se může přihlásit každý zaměstnanec, který pracuje minimálně na 80 % úvazku, s výjimkou managementu, direktorských a jiných řídicích pozic. Podmínkou je, aby daný projekt nebyl v přímé konkurenci s činností Ogilvy. Přihlášené projekty posuzovala porota složená ze zástupců managementu: Ondřej Obluk, CEO Ogilvy, Dita Stejskalová, Business Director & Partner Ogilvy, Jiří Jón a Dora Grimová. Hodnotilo se podle předem stanovených kritérií na škále od 1 do 10 mj. následující: nápad a originalita projektu, promyšlenost a kvalita zpracování byznysového plánu, odhodlání, ambicióznost v porovnání s realističností a úroveň prezentace.
V pilotním ročníku zvítězila Linda Bui, Account Executive z týmu Ticino, která se svou sestřenicí založila značku ručně vyráběných korálkových šperků Rinni pro ženy milující léto a atmosféru s tím spojenou. „Svému projektu věřím od samého počátku, přesto jsem byla z prezentace před managementem nervózní – zbytečně. Dostala jsem spoustu cenných doporučení, jak projekt posunout. V následujícím půlroce se zaměřím hlavně na upevnění základů podnikání – chci najít spolehlivé dodavatele kvalitních materiálů, rozjet prezentaci produktů na sociálních sítích a navázat spolupráci s influencery. Dalším krokem bude automatizace procesů, abych se po půl roce mohla vrátit zpátky ke své práci v Ogilvy na plný úvazek.“
Kromě Liftu agentura letos v březnu představila zaměstnancům další nový benefit – každý měsíc jeden den placeného volna nad rámec zákonné a věrnostní dovolené. Tím se celkový roční fond placeného volna navýšil o dvanáct dní na třicet sedm dní. Jak Lift, tak My Day jsou odpovědí na zpětnou vazbu zaměstnanců Ogilvy a vycházejí z podrobného mapování benefitů v agenturách, které proběhlo na začátku roku.
„Mít benefity, které zaměstnancům poskytnou částečnou flexibilitu a prostor pro vlastní realizaci, je dnes nutností, hlavně u mladší generace. Má to zajímavý potenciál i pro nás jako firmu – rozšiřujeme si obzory o nových oblastech podnikání, nových přístupech k práci, a především pak můžeme pracovat s mnohem motivovanějšími a ambicióznějšími kolegyněmi a kolegy. A to je pro náš kreativní obor zásadní,“ říká Dora Grimová.
K tomu, jak My Day funguje, doplňuje: „Každý z nás potřebuje občas volno uprostřed pracovního týdne, prodloužit si víkend, vyřídit si různé nepracovní záležitosti nebo prostě zůstat doma, ať už s dětmi, nebo mít čas jen sami pro sebe. My Day jsme zavedli v rámci podpory mentálního zdraví a rovnováhy mezi pracovním a osobním životem,“ říká Dora Grimová. Ohlasy jsou velmi pozitivní. „Samozřejmě to jde ruku v ruce s mnohými výzvami – musíme se učit jinak nastavovat spolupráci v jednotlivých týmech a lépe plánovat kapacity, abychom byli flexibilní a dokázali reagovat na potřeby klientů,“ uzavírá Grimová.
Kredit:
Koncept programu: Jiří Jón, Dora Grimová, Jan Fryč
Copywriting: Richard Kolbe
Design: Martina Podoláčková
Web: Viliam Bielik, Lukáš Sýkora
Projektové řízení: Veronika Krejčí
[1] Studie Enterprise Nation, leden 2024. Dostupné tady: https://www.enterprisenation.com/learn-something/than-third-brits-thinking-starting-a-business-in-2024/
Další novinky
- Agentura
Ogilvy se vrací do Asociace komunikačních agentur
23/06/2025Zpět mezi agenturami, které chtějí měnit věci k lepšímu
Celý článek - Agentura
Zalando na influencery volí Ogilvy
01/04/2025Na starosti bude mít dlouhodobé spolupráce i realizaci taktických kampaní
Celý článek - Agentura
Ve vlastní kampani Ogilvy hrají hlavní roli spokojeně spící klienti
11/03/2025Tvář jí propůjčili Maximiliano Bellassai z T-Mobilu a Alice Divišová z Heinekenu
Celý článek - Agentura
Ogilvy PF: Nejhorší vánoční svetr pro dobrou věc
18/12/2024Navrhněte ten nejošklivější vánoční svetr a pomozte Nadaci Leontinka
Celý článek - Agentura
Ogilvy vyhrála tendr na PR a komunikaci pro společnost dm
02/12/2024Spolupráce se zaměří na tvorbu a komunikaci brandových i produktových témat, media relations, profilaci klíčových osobností a PR podporu dlouhodobé strategie značky.
Celý článek